Lorin Maazel, aki egykor csodagyermekként tűnt fel, és mindössze kilencéves volt, amikor életében először, közönség előtt vezényelhetett egy zenekart, karrierje során olyan zenekarokkal dolgozott, mint a berlini Rádiózenekar, a berlini Német Opera, a bécsi Staatsoper, a Bécsi és a Berlini Filharmonikusok, aztán a Bajor Rádiózenekar, majd a New York-i Filharmonikusok vezető karmestere lett – hogy csak néhányat említsünk. 2012-től hároméves szerződést kapott a Müncheni Filharmonikusok élén – de ezt az időt már nem töltheti ki…
A zseniális karmester július 13-án, vasárnap, 84 éves korában hunyt el Castleton-i (Virginia, USA) otthonában, családja körében.
A szinte élete utolsó percéig aktív muzsikus 2013-ban – 83 évesen – írta blogján, hogy abban az évben 102 koncerten 72 kompozíciót, 16 ország 28 városában dirigált.
„Érdekes módon, bár rólam azt mondják, nagyon jó a pálcatechnikám, én ezt önmagamnál nemigen ismerem fel” – nyilatkozta 2002-ben, a New York Times újságírójának. – „Nem hiszem, hogy ugyanabban a darabban, ugyanazt az ütemet kétszer ugyanazokkal a mozdulatokkal dirigáltam volna. A cél ugyanis mindig az, hogy megtaláljam azt a mozdulatot, amelyre az adott zenekar az adott pillanatban reagálni tud. A zenészeket segíteni kell, hogy mindig tudják, hol tartunk, mit várhatnak, és szabadon koncentrálhassanak a feladatukra, hogy minél szebb hangon adják elő a darabot. Ennyi az én munkám, nincs ebben semmi varázslat!”